Wednesday, February 6, 2008

nak kawen-pengakuan ekslusif

pagi tadi adik tun sms, "along, nephew awk dh keluar pukul 8.30am, 2.9kg alhamdulillah". tun pun ucapla tahniah. nampaknya warganegara malaysia makin bertambah. semoga amrun zafran membesar menjadi anak yg soleh.. aminnn. Tun pun nk baby gak. seronok campur dengki tengok adik dah jadi ibu muda.

Seperti pembaca blog tun sedia maklum, tun ni belum cukup sifat nak jadi bini orang apatah lagi nk jadi ibu. Anak dara yg malas mandi, malas masak pendek kata tun seorang yg pemalas serba serbi namun percayalah tun dalam proses memajukan diri .
"adik dah kawen, tun bila pulak?" tun paling boring nk jawab soalan tersebut. Dalam hati nak je tun jawab "ko pedulik haper?" tetapi demi menjaga nama baik mak bapak , tun hanya menjawab dengan sopan "next year, insyaALLAH" . dah baper kali next year.. tun pun tak tahu.

Siapa taknak kawen? sila angkat siku anda. Yang dah kawen pun merenyam nk tambah bini inikan pula mereka yg masih single. betol tak???.. OPS.. tun single but not available.
kepada si dia, tun harap hubungan kita dpt di-halal-kan secepat mungkin. **malu nye**

copy and paste dari komen
** siranatawira said...

apesal plak adik yg dpt baby dulu?? langkah bendul... itulah, org suruh mandi selalu tak mo... tgk adik tun tu, dia rajin mandi, sbb tu dia dah dpt baby sekarang ni...

January 31, 2008 3:48 PM**

sedih lak bila bace komen di atas, yela.. pasni tun akan rajin mandi. bukan setakat mandi je, tun nak mandi bunga sekali. ngeh ngeh ngeh



26 comments:

pedum said...

mungkin si dia tgh mengumpul duit sambil menghitung hari, mungkin si dia skang tgh mengikat perut, mungkin si dia skang tgh naik moto (jimat minyak n tol).

kepada si dia, cepat2 lah mengahwini gadis tersebut sebelum dia mejadi anak dara tua..ahaks..tapi mungkin gadis tersebut rebutan ramai....baik si dia kawen cepat2..kalau si dia tak nak bg la kat aku...aku single gak...not available (3 korum lagi)

tun teja said...

mongok nye pedum...

pedum said...

ai cik tun..sampai tak terjawap ke...
terkedu ke....

tun teja said...

xdela.. manade terkedu.
biasa je..

si dia sedang berusaha la kot
tun naikkan 3% wang hantaran.
memandangkan harga petrol pun naik

coklat ubat batuk said...

si dia tu warganegara mana tun? uganda?

-Wiween- said...

hehehe ween doakan tun cepat2 naik pelamin gak.cepat2 balik m'sia yek tun.;)

tun teja said...

coklat- si dia tu warganegara dot dot dot..

wiween- heheh.. trima kasih .semoga dipercepatkanla jodoh tun. aminn.

-Wiween- said...

eleh.si dia mesti warganegara Malaysia punyelah tu.heheheh jgn mare tun.;p

tun teja said...

hhehehe wiween nih..

Tya ilyana said...

kak tun..sebab tu badan gemuk...dok asik makan jaaa...ahahaha

tun teja said...

isk tya nih. manade gemok. akak tgk ok jer.

tomey lagi ada la.

Tya ilyana said...

kak tun..masalhnye wayang tak kuaq lagi cita tu..cmnaa kita nak blanja..oh duk dublin ek??blajaq mana..abg saya pun duk sana gak ambek medic

tun teja said...

alalala.. yeke. sedih nye tak kuar lagi. tgk cam best je. takpela.. tya banje tiket tgk cuci ngn popcorn sekali. amacam???

-Wiween- said...

uih citer cuci..cam besh jek yea.nak ikut gak lah :D Tun kat dublin dah lama ke tun?

tun teja said...

lama gak wiween. tp dh nk balik dah. jum jum tgk cuci.. jum jum. mcm best je kan

-Wiween- said...

bile lik M'sia tun? ;)

---> kelat said...

taniah... sbb da dpt nepiu... ala... x lama lg da nak balik mesia... nanti tawen ler tuh... huhuhu...

tun teja said...

terima kasih kelat. nepiu tun comey mcm bapak dia. mak kata takde ikut muka family kiteorg.

hahah.. balik mesia sbb nk kawen. besarnye matlamat. adeiii..

kisah fairy said...

sudah jadi auntie..mak long kan?
tahniah..

jgn ajar itu baby main batu seremban
itu mainan pempuan je ok..

:p

tun teja said...

takpe , nanti kaktun antar nephew kaktun gi main komputer game kat fairy. amacam?

kisah fairy said...

ok set..no fee..free je
meh kat "kakak" fairy meh
wahhh x tahan kakak lg tu!!!

Faceless said...

kepada si dia, tun harap hubungan kita dpt di-halal-kan secepat mungkin. **malu nye**

-nak halal p la mintak sijil halal gan JAKIM- HUHUHU!! Amacam..

tun teja said...

nk cop halal tu kat mana?
dahi si dia ker??..
tun bukan nk cop halal je.. tun nk
cop "suitable for vegetarian" skali.

Faceless said...

vegetarian x yah cop2..mkn je..
cop letak kat perut..tersembunyi skit

siranatawira said...

oleh sbb saya punya komen dah menyedihkan tun... kali ni saya nak bagi komen utk bg sokongan moral plak...

sebenarnya dlm byk2 masa, saya pun lalui keadaan yg sama... org asyik dok tanya, bila nak kawin, bila nak kawin sampai naik muak dah nak jawab... sampai dah nak muntah... dulu-dulu, bila balik kampung jer mak pun ayik dok tanya soklan yg sama... tapi buat tak dgr jelah... lama-lama mak pun dah boring... tak mo tanya lagi... dah paham, dan berfikiran terbuka...
kalau pun ada pandangan2 serong dan soklan2 cepu emas... "bila lagi?" "kenapa masih solo?"... mak ngan ayah plak jadi pembela. mereka lebih paham anak sendiri. so, tak payahlah sgt org lain menyibukkan diri...
cuma dlm keadaan tertentu, org perempuan terpaksalah hadapi tekanan yg berat sikit bila digelar dgn gelaran yg tak sedap nak dengar... just, pekakkan telinga ajelah... org lain tu cuma pandai cakap je.

setiap org punya tafsiran sendiri apa yg dianggap bahagia. Meskipun pd umumnya org yg berkahwin dianggap mencapai tahap kemuncak kesempurnaan hidup, yg bujang tak semestinya kurang sempurna atau kurang bahagia, ya tak?

Sebagai seorg Muslim, kita selalu diingatkan betapa ruginya mereka yg tak kahwin sebab terlepas byk peluang memungut pahala. Betapa byk pun mereka beribadat tidak akan setanding org yg dah kahwin. Memang ramai antara kita dah tahu akan hal ini. Bagaimanapun... pd yg dah kahwin pun belum tentu lagi macamana kedudukan mereka. Tiada manusia boleh kata siapa dan siapa yg lebih layak masuk syurga. Tu semua urusan Allah. Yg dah kahwin pun byk terdedah pd dosa kalau tak berwaspada...

Tidak, jodoh tiada kaitan dengan apa yg kita lakukan. Malas mandi ke, rajin mandi k. tu semua bukan sebab tak ada jaodoh lagi. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya jauhlah perjalanan kita. Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Tun pun masih muda lagi. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan. Nyatakanlah perasaan dan keinginan itu dalam doa2 lewat sembahyang. Allah mendengar..

percayalah pd jodoh yg dah Allah tentukan... apatah lagi, tun pun memang dah ada yg sedang menanti...

eh!! terpanjang plak... sorry ek

Kakak Tiri said...

Don't ever let the Qs bother you. Orang Melayu ni terlebih peramah. Now they're asking, bila nak kawin? A day after your wedding day, they'll start asking for bila nak beranak. Next, the day after you gave birth to your first child, they'll be asking for next!!

Kita mandi limau dulu!!