Thursday, September 20, 2007

malu laa..gagaga


Hari ini , sejarah yg memalukan hampir hampir berulang, tapi nasib baik tak berapa memalukan. malu sket je tapi malu la gak. Tapi takla semalu macam dulu. baper banyak malu daaa... ok laa aku nk cite la nih. Tadi bibir aku kering. Angin dublin rini kuat giler ditambah lak dgn hujan. pergh..sungguh mencabar perjalanan ku ke tempat keje tadi. Payung pun bengkok gara gara angin kuat. Tapi memandang kan hari ini bulan ramadhan maka sabor la bebanyak kalau bulan jamaadil awal, angin tersebut pasti mendapat nama timangan seperti hampeh atau pun asbestos. Isk..sabor tun sabo.. dugaan je tu. OK la sambung balik cite aku.

Bibir aku kering tadi, so aku nk sapu liggloss. on the way tu. aku carila kete yg bercermin gelap. pastu aku kuarkan lipgloss. masa nk taruh tu belek sket muka aku. tapi baru nk buh lipgloss..kete tu dah berjalan. gile laa malu. adeii. dah la aku gi tingkap drebar tu. sib baik laa..mende tu berlaku x sampai sminit. maka x de la malu sgt. Kejadian sedemikian bukan la pertama kali tapi apa ntah nasib aku masuk kali ni. dah kali ke dua.

Tp kejadian beberapa tahun lepas yg membabit kan aku dan cermin gelap satria biru sgt mengaibkan sehingga aku mengalami trauma utk melihat cermin tingkap kereta. apsal skema je ayat aku nih? Nak cite ker? Tapi sesetengah makhluk pasti boring dgn cite nih sbb diorg dh tahu, tapi mcm biasa tun nk ckp TUN PEDULIK HAPER.. erk..cemnih.. dulu masa aku muda remaja.. kat msia. aku ingat lagi.. disuatu petang yg indah. Disebabkan aku lambat ke kelas..maka tak sempat la nk betul kan tudung kat umah. Kelam kabut nye pasal..aku belasah je kuar ngn tudung senget benget serta dgn wajah yg tak berbedak. tapi aku tetap pasan cun. dalam kelam kabut tu, sempat lagi kawan aku singgah kedai runcit nk beli brg. sambil menunggu dia aku pegi ke tingkap keter satria kaler biru. aku pun betul kan la tudung, kemudian membuat memek muka yg sgt comey. huhuhu. pastu aku kuar kan lipgloss. pakai la dgn penuh tertib serta tomakninah. Dah settle semua aku pun nk blah la. baru je nk pusing kan badan tetibe sttttrrrrrreeeeeeeetttttt.... cermin tingkap itu terbuka dgn sendiri nye. erk bukan dgn sendirinya. tp ada mamat malaun kat dlm tu rupanya. cess.. durjana sungguh dah habis aksi baru nk buka tingkap. masa tu aku rasa muka aku dh setebal kamus dewan bahasa dan pustaka. aku masih ingat lagi muka mamat tu dok tersengih tgk aku. aku dgn laju nye terus masuk kedai runcit tadi..menyorok dicelah rak roti. tetibe kwn mamat tadi kuar dr kedai tu..aku rasa malaun tu mesti cite kt kwn dia sb tetiba, aku dgr ketawa kuat gile babeng nye dr keta tu. cesss... memang sah la dia cite kat kawan dia. pastu bile keta tu blah baru aku kuar. aku lak gatal cite kat member aku, dia gelak kan aku gak. pastu dia pun leh ckp patutla dia dgr suara org gelak kuat gile. serius shittt..malu aaaaar. serius malu. huwaaaaarghhh.. sejak peristiwa hitam tersebut aku telah mengalami trauma kecil, kalau dulu pantang tgk cermin..mesti nk bedek muka. skrg nih.. aku lebih berhati hati tp ari ini mcm dh terlupa lak. isk isk isk.. kepada anak anak dara yg suka melihat cermin tingkap kete org. pastikan anda tidak mengalami nasib seperti saya. paling selamat bawala cermin kecil dalam beg anda.

9 comments:

coklat ubat batuk said...

pelik nye tun nih.. adei.... nanti balik mesia buat kat keta ako ek... buleh rakam masuk YouTube or FKS... ngehngeh..

mizie said...

heeee....tu la tun lai kali carilah cermin x berapa gelap....kalau yang gelap sgt tu lah jadinya....moga jd pengajaran kat tun yer...salam ramadhan dari temanmu yang jauh...ceh sayu je bunyinya...

Kro said...

hueh hueh hueh!!...

tun buat cermin kereta macam dalam bilik interrogation room FBI/CIA gitu la.. kat dlm kena soal sial..kat luar 2-3 org dok perati..dan rakam.. haa aku sure mamat tu rakam muka tun guna henpon dia.. dlm youtbube ke melayuboleh ke? hahah..

awat la malaun bangat yg tak bawak powder pack or case tu kan dlm tu ada cermin..bole la nak tengok sikit2 dari tak de langsung.. kekeke kan dah kena.

aku pun sebenrnya 1s time dengor kejadian macam ni hahaha.. lawak2. tun ade korek idung tak? si baik tak picit jerawat kat situ.

anyway shit does happen rite?

\\[^o^]//

tun teja said...

memang ade..tp ntah mlas nk buka beg amik bedak. takperla..pasnih pasti xkn berulang lagik

mizie said...

hmm tun xperlu nak malu yer...biasala org pompuan pntg tgok cermin jer mesti nak jeling kan....tapi tun suka sgt cermin gelap jgak yer.....kan xnmpak muka mcm ner...heeeeeeeeee

Kro said...

hehehe..

hmm boringnyaa.. tun tak de citer apa2 ke? citer si bedah tu apa citer dah ok lum? mamat tattoo tu plak sewel lagi ke?

he he hmm sedap plak murtabak nie..
yum yum...

~purplechoc~ said...

hehe.rasenye normal utk kaum hawa.lalu cermin je nk btlkan tdg la,belek muke la,tak kire la ape jenis cermin pun ;P

satu skill yg perlu ade : pandai buat muke toya.hihihi

kelat said...

hehehe... dun wori tun... ade geng la pulak... hehehe... kelat penah gak cemtuh... la nih... kalo g memana... riso jer... nak bedek2 tudung... nak pake gincu... nak bedek2 mata... keh keh keh...

Kakak Tiri said...

NI nak tanya, lipgloss tu perisa apa kamu pakai??