Friday, March 7, 2008

hati

sakit hatiku,
tun sekarang sedang menjalani rawatan pemulihan hati. maka, jika tun tertulis mengikut kesedapan hati, ampunkan tun yek. sb hati tun sedang menderita nih.

simpton simpton org berpenyakit hati adalah seperti berikut
1. sakit hati
2. tak sedap ati
3. tawar hati
4. makan hati
5. busuk hati
6. takde hati

mengikut hasil kajian dari tun teja, penyakit hati seringkali dikaitkan dgn sejenis parasit yg lebih dikenali dgn nama "buah hati". Parasit ini memberi kesenangan hati pada peringkat awal, namun apabila mencapai disatu tahap ia mula memberi sedikit tekanan kepada pesakit dari semasa ke semasa. Penyakit ini sukar dikesan kerana parasit "buah hati" ini tidak memberikan sebarang kesan negatif malah penghidap penyakit ini lebih bersemangat dan kelihatan bahagia. Namun ia boleh menyakitkan hati ikut suka ati dia je. Parasit "Buah hati" akan menyerang sistem pernafasan dan darah pesakit dan menyebabkan tercetusnya darah tinggi dan sesak nafas. Malah lebih dasyat lagi apabila sistem ketahanan badan pesakit lemah, sindrom sawan juga turut boleh menyerang sistem otak. Ini adalah penyakit hati ditahap paling berbahaya. Apabila sudah sampai ditahap sawan pesakit akan di hantar ke rawatan pakar sakit jiwa.

menurut doktor "hati" , penyakit ini boleh dikawal oleh pesakit dgn dua cara. Cara yg pertama ialah dgn melakukan pembedahan membuang "buah hati". Ini lazimnya dilakukan oleh pesakit peringkat awal. Ia agak mudah dilakukan dan lebih selamat.

cara kedua ialah, buang hati anda kedalam longkang berdekatan. Ini boleh dilakukan oleh pesakit sendiri . Apabila pesakit tidak mempunyai hati, maka masalah penyakit ini tidak akan timbul lagi sampai bila bila. Dan pesakit akan menerima "buah hati" tanpa sebarang masalah.
Soal sakit ati, mkn ati atau tawar ati tidak akan timbul lagi.

oleh itu pilihla yg mana satu bersesuaian dgn kepala hotak anda. kerana kedua dua nya memberi kesan yg berbeza.

kepada mereka yg belum punya " buah hati", tun nasihatkan sayangila hati anda. jagala kesihatan. Jgn biarkan parasit ini membuat anda menderita.

sekian, terima kasih

27 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam... banyaknya penyakit tuuu... emmmm...

kisah fairy said...

apa kes ni..
byknye penyakit..

ni sure gado ngan bf ni
*tumbuk* je dia kak..
abis cite
:p

Wiween @ Awin said...

yuhuuuuuuuuuuu..heheh tun sabo tun.kalo buang hati kang kematian menanti plak.kekekek ;p

kalo berhati-hati cmna?? nanti gusip ek..;p

Faceless said...

ish sib baik hati aku lum berbuah lagi..baru nak berbunga..baik haku cantas cepat2..kan dah berbuah susah lak..

freeolimn said...

Selamat menjalani rawatan semoga cepat sembuh....

freeolimn said...

Selamat menjalani rawatan semoga cepat sembuh....

Nordin said...

Gaduh dgn En. Anbulance ek?

azlanlin said...

Kebiasaannya, jika kita dah "terkena" penyakit hati nih, maka kita akan lebih "berhati-hati"...kan yek?

tun teja said...

pakngah- ha ah.. jaga la hati anda.

kisahfairy- adikla tlg tumbukkan beliau

ween- tun x leh sabar dh la ween

faceless- bagusla encik ijat cantas bunga tu. tun nk buat pembedahan buang buah hati la.

freeolimn- pakcik.. ati aku sakit la pakcik.

nordin- dh putus dh pun

azlanlin- ye sy sedang berhati2

kisah fairy said...

sila kenalkan dgn saya..
siapakah org yg nak sgt kena tumbuk ngan saya tu..
:p

*tak sabar nak tau orgnya
:D

tun teja said...

beliau tidak ada disini.
amboi bersemangat dikau nk tumbuk org yek

coklat ubat batuk said...

... kita nak dapat menteri besar baru la... itu tun sakit hati atau suka hati... ngehngeh...

kisah fairy said...

ye sgt semangat..
sila bawa dia kesini menghadap beta!

:p

Wiween @ Awin said...

hati sudah dibuang belum? heheh ;p

kuchalana said...

hi2.. ni penyakit kurang kasih sayang ni.. bukan penyakit hati..

ole..

tun teja said...

coklat- tun sakit hati laaa.

kisah fairy- nanti akak kasi no i/c beliau. gi tumbuk dia.

ween- dlm proses buang hati nih

bro kunchalana- ha ah kurang kasih syg. sakit ati nih

---> kelat said...

ai tun... nape nih???
saket ati ke patah ati??? ade sengal2 ati x??? huhuhu...

Wiween @ Awin said...

yuhuuu daku plak ade mslh ati ni.pat la bng wahai tun.huhu

Wiween @ Awin said...

tun tun tun..pat la bgn...! ;p

abeming said...

kalau yang xde buah hati tapi sakit hati jugak cemane tun?

Wiween @ Awin said...

buzz!

AVEO said...

tOOnn.. susah susah sangatkan.. celup jer buat ati tu dalam klorox 2 botoi.. biorkan rendaman selama 3 ari 3 malam.. ilangler segala kuman dan najis.. ekekeke.. sabau bebanyak tOOnn... ekekeke.. kang ilang ati tu kang.. susah gak..

Faceless said...

tunn..dah jumpa la hati sy pinjam ritu..duk bawah katil rupanya..leh pjgkan tempoh pinjaman?

Admin said...
This comment has been removed by the author.
Wiween @ Awin said...

kekek bile daku dtg dikau tido pula wahai tun.;p

abeming said...

eh aveo pon ada cn...ada sape2 kat cn tau url blog aveo...nak pergi melawat =)

Kakak Tiri said...

"Kira baik jugak kau dapat makan hati. Ko tengok cam orang sebelah tu, hai-hari makan tulang buat sop. Kau nak makan tulang??"