Monday, December 29, 2008

seru dah sampai

pejam celik pejam celik.. dah 5bulan jadi tunang orang. pasnih masa untuk berkahwin lak. tak sabar rasanya.. wakakak.. gatal sungguh. ops.. aku nk kawen bukan sbb aku gatal. aku cuma mengikut sunnah nabi. org kata kawen tu syiokkkk.. agaknya, itu pasal byk jantan tambah bini. isk.. yg tu kawen atas dasar nafsu semata mata.. hak ptuihh. gi mampus kepada jantan jantan kabaret.

yei yei.. menghitung hari je ni nak kawen.. lagi sebulan je. Tak sabar lak rasanya. OIT tun.. apsal ko nih?. mcm tak sabar sabar je nk kawen nih. byk sebab musabab kenapa aku tak sabar nk kawen. tapi antara yg aku leh listkan kat sini.

1. segala hutang keta, duit umah serta bill utiliti akan ditanggung sebanyak 90% oleh si suami apabila kawen kelak. perghh.. bukankah itu suatu yg sgt menakjubkan???. skrg nih.. belum cukup bulan..duit dah negatif. tapi apabila masuk ke gerbang perkahwinan.. semua itu akan menjadi tanggungjawab si suami. (rasa nk kawen sok je)

2. Aku ni nampak je brutal.. tapi hakikatnye penakut. tapi bila dah kawen.. ada org temankan sentiasa.. best kan?????

3. Aku mempunyai jiran tetangga yg agak bz body, tiap kali tunang aku amik aku kat depan rumah, pasti tingkap tingkap jiran tetangga terbuka secara manual oleh penghuni yg tidak mempunyai kehidupan yg sempurna. Kekadang tindak tanduk mereka lebih extreme , pernah gak la menjeling kami mcm laa kami ni nk wat maksiat. setakat nih belum pernah lagi aku bawa tunang aku masuk rumah bila family aku takde. aku tahulaa hukum hakam. tapi skrg ni dh kurang sket adengan bz body mereka.. sbb boring kot, tgk kami ni takde aksi aksi luar tabii.

4. Pasni aku tak payah nk merajuk bile beliau tak tepon or tanak jumpa aku. bill tepon pun dpt dijimatkan. Sbb nanti aku akan berkepit dgn dia sepenuh masa biar sampai jiran tetangga naik meluat tgk kitaorang.

5. sbb ke-lima nih.. huhuhu.. sebenarnya sbb UTAMA kenapa aku nk kawen.. sbbb.. errr sbb.. sbbb.. sebabbbb.. SEBABBBBBBB..
aku syg kan dia. syg byk gile kat dia.

oklaaa. tulaa antara kenapa aku nk kawen!. gagagagga.
maaflaa sbb penggunaan bahasa yg agak kasar lak skrg nih. aku malas nk pakai nama sb aku nk tulis mcm aku berinteraksi dgn diri aku sendiri. lagi terasa feel bila ber blogging.

kepada kengkawan yg dikasihi.. sesapa nk kad jemputan kawen. lehla email kat tun teja. kad akan sampai ke peti surat anda dalam masa seminggu .

10 comments:

Aurelia.. said...

tun, nih alamat aku.. insyaallah, if tiada aral melintang, membujur, membulat atau melonjong.. aku akan datang kenuri tawen ko.

Emyliz John
12A-3, Jalan PJU 5/5
Dataran Sunway, Kota Damansara
47810 Petaling Jaya
Selangor Darul Ehsan

sesiapkan kain rentang merah untuk menyambut ketibaan aku yerk..

ko jadik pengapit untuk ketibaan aku tau.

ekekek..

Anonymous said...

tun ...

bestnya nak nikah .. eheheh
nak gak kad kawin leh x?

insyaallah ade rezki sampai ...
nanti nad email kad add ...
ehhehe segan nak letak sini ..jauh sgt ...

tun teja said...

cess.. aku lak kena jadi pengapit ko. laa ko dok area sini je ke. insyaALLAH. TI AKU POS. TAK dpt pos.. aku bg by hand leh ke? dekat je

tun teja said...

nadzunix. kasi je la. kalau leh.. letak no fon skali kay.
nanti leh jumpa

:: Wiween :: said...

tunnnnn! diriku baru pulang dr skolah. huhuk giler penat arini. :( sok kena pi skola lagik. begitu jugak lusa huwaaaaaaaaaaaaa nak kawen jugak (ape kena ngena tah? :p)

Aurelia.. said...

tun...
ko wajib jadi pengapit aku.
wakakaka..

yer.. sini jer..
ko ingat ko kat apreka lagi ker? wakakaka..

by hand ke.. by arm ke.. by leg ker.. wa no hal beb! wakakaka..

Latika.Dot.Dot. said...

akak. aku nak g kawen ko.
tapi apakan daya.
kelantan ipoh, terlalu jawoh.
huwaa

tun teja said...

ween.. rindu laa kat ween,
tun dah rasa tekanan laa bila nk kawen nih. takut laa ween.

ween.. bile leh jumpa?
tun nk kasi kad

bell- cesss.. oklaa bell. nanti aku bitahu bile leh jumpa. ti aku kasi kay.

ika- ko wat mende kat kelantan?

fairy said...

congratz...

Honeylemon said...

waduuuuuhhh... reason yg ke-5 tue... sooooooo sweet.... hiks...
sapa yg x syg tunang kan tun kannnn.....

anyway.. tahniah...

sib baik aku d kk... huwaaaaa...
upload gmbar byk2 yer....