Wednesday, October 29, 2008

tekanan yg menekankan

Proses pembesaran otot otot di kepala semakin membesar bagaikan tumor menyerang pesakit barah hotak. Tun kini mengalami tekanan di bahagian kiri mendula oblongata . Tahukah anda apa rasanya apabila tekanan karbon dioksida menular di kepala?. Rasa seperti mahu menjerit sekuat kuat hati yg boleh di kaki gunung, di bawah langit yg biru dan ditemani se ekor kuda puteh. Apakah keputusan pulang ke tanah air merupakan satu langkah terburu - buru?. Semuanya takdir kan, ada hikmah kan..kan..kan. Dua bulan pertama sampai di tanah air, tun boleh katakan.. tun sgt bahgia. Tapi semakin lama semakin tertekan lak.

Tekanan pertama adalah dari segi kerja. Kerja saya sungguh mentensenkan sel sel otak sehingga tun sering berangan-angan di depan pc opis. Mengharapkan tunang tun membuat tawaran supaya tun menjadi suri rumah tangga sepenuh masa dan di bayar gaji sebanyak RM3k sebulan. woow.. saya seorang yg bercita cita tinggi.

Tekanan ke-dua, saya takut pada tanggungjawab. Tun benci pada tanggungjawab. Ini membuatkan diri tun semakin tertekan. Mcm mana la nk jadi isteri nih, bgn pagi pun liat. kemas bilik pun malas, penyakit malas mandi masih lagi belum dapat diubati. bab memasak pula.. .... FAIL!!.
Tun pasti gagal dalam ujian masak memasak oleh ibu mertua. Nasihat kepada adik adik, belajarla memasak di usia muda agar tidak menyesal di kemudian hari.

Tekanan ke-3, adeiii.. malu untuk hamba luahkan, namun inila hakikat yg harus ditelan. Tekanan ke-3 merupakan satu isu yg boleh menyebabkan tekanan jiwa. Tun kini mempunyai berat badan yg agaak kritikal. Berat badan semakin meningkat dari hari ke hari. Owh mengapakah semua ini terjadi??????. Tun sudah layak untuk di letakkan di dalam golongan "berat badan berlebihan". Musnah diet tun yg bertahun tahun diamalkan selama ini. dalam masa beberapa bulan je, diri ku kini sudah layak untuk menyertai acara melontar peti ais. Kenapa tun? KENAPA??? tell me why?? . Biarla ini semua menjadi misteri nusantara. Biarla diriku dgn berat badan ku. jgn ditanya kenapa tun teja gemok?. jgn ditanya beras apa tunteja makan, jgn ditanya berapa berat badan beliau.. kerana ini akan menimbulkan tekanan jiwa. OWHHH tidakkkkk!!!

(artikel di atas ditulis ketika penulis mengalami tekanan jiwa diluar kawalan- harap maklum)

9 comments:

ryann said...

sian sian lagi kat dia.
bila tertekan tun makan banyak ko? ok le tu. comel apa sebesar peti ais eh bukan - boleh melontar peti ais.

perubahan segalanya mengambil masa untuk disesuaikan. takpe tun ada kuda putih

Unknown said...

tun rileks ok. jgn tertekansangat. nanti naik jerawat banyak macam i ok ekeke

:: Wiween :: said...

aiseyman...acara membaling peti ais tu menarik. tun x pyh masuk laa ween yg masuk. tun x layak psl tun kurus laa.ngada nih...heheh naik sket berat tu psl tensen kot tun?? xpe, moh diet sesama ;)

yg gambo kenduri tu kwn ween, sepupu hezlee (Anne).bukan ween la. hhehe ween tembam lagik nih

Cybernetics Mind said...

per nk takowt....en. tunang kan dah ada...demok pon demok laa....wakakaka

bila lagi nk uji en. tunang dgn cinta yg tulus mulus tanpa mengira penambahberatan yg sedang TUN alami tuh...ekekeke

Unknown said...

haha..
Kak Tun nie..
berat badan tue luaran jerk..
kak Tun tetap gak cantek lagi daboom...
Oang tue tetap akn cayunk kak tun ugak..
dun wory..

zakzak said...

terbalik plak dgn saya.
dah sampai uk ni yg berat trus naik 5 kg!!huhu...
tp pasal sejuk winter kot hehe :P

en_me said...

RM3K sebulan.. itu saje.. ammvoiii, ekeke

pedum said...

tensen ke..alahai sian nye dia..mgu ni bawa pegi cuti2 ek...

Anonymous said...

Alahai kesiannya kisah kamu tun.
Dont sedeh2 hari ini bukanlah penghujung segala2nya..esok pasti fajar menyinsing dengan hari yang baru...

Apa cita terbaru? Dah jarang update blog..wawawawa. Camne duk mesia best kan :D

p/s: gath smartg ritu miker pigi yek..