Thursday, October 30, 2008

Kutuk mengutuk

Perlukah tun merasa senang hati apabila ada org melabel kan tun sebagai saingan beliau?. Saingan yg dimaksudkan disini ialah, merebut teruna teruna yg tidak ada jaminan ke-terunaan mereka. Owhh pleasee.. la cik kak, i dah ada org book Okay. So u can take la.. how many teruna/jantan yg ko nak. Pelik sungguh la.. tun yg memegang status tunang org pun ,boleh menimbulkan rasa tergugat kepada beliau. WOW.. di kala tun kegemukkan pun masih ada yg rasa sedemikian rupa sehingga beliau mengatakan tun suka control ayu dihadapan kaum adam. yuhuuu.. statement apakah itu? butakah dikau?. If tun nk jaga saham or nk menggatal.. tak perlula tun heboh pasal tunang tun. Sedih tau!!.. jgnlaa menambah tekanan kepada anak dara ni... oklaa mari kita lupakan pasal beliau sejenak!.

Sejak menjadi insan yg bertubuh "juara sumo 2008", tun menjadi sgt sensitif apabila org menyentuh bab berat badan. Ada yg bagi tips menjaga body tanpa di pinta walhal.. mereka yg berkata kata itu sgtla tidak sesuai untuk menjadi guru diet kepada tun.

makhluk A: Tun, if u nk kurus kan.. u minum air teh limau pastu bla bbla bla...
(dia punya badan pun double aku, nk ckp byk lak)

makhluk B: I mkn byk mana pun, berat maintain je.. susah nk gemok. U jgnlaa mkn nasi. makan sayur je. Malam jgn mkn...bla bla bla.. u asyik mkn chipsmore je. mana tak gemok. bla bla..bla..
(yuhuuu.. ko mmg kurus.. tp aku lagi cantik.. wakakakkakakakak. - ini statement dikala tun tgh bengang, harap di abaikan statement berani mati itu)

Tekanan kerja semakin membebankan. Macam macam tekanan la. Bab kipas mengipass usahla di sebut. Memang lumrah kehidupan di opis la. Sape kipas lebih dpt kredit lebih. Yg tak tahan bila ada reporter lak.. yuhuuuuuu.. mcm budak tadika lak. Tapi seperti biasa tun akan belagak BLUR.. taknak ckp bykla. Membisu lebih baik dari berkata-kata.

Tun rindu la kehidupan di dublin. Life yg busan.. tapi tak ada tekanan. Manusia kat sana pun lebih matang dan bertamadun.

8 comments:

Unknown said...

siapakah perempuan tu? rasa tercabar lah tu sebab tun lebih cantik dari dia

pedum said...

tgh menghitung jam....

Anonymous said...

Aksi menggoda buat orang lain terpesona? wah tun masih tinggi sahamnya di kala bakal di ambang perkahwinan..mantop nie

:: Wiween :: said...

tunn!! pedulikan saje makhluk yg mendengkikan dikau tu. dia jeles la tu. msti dia x cun. huhuhuh

aiseyman...sebut psl berat bdn nih yg mau nanges! huwaaaaaaaaaaaaaaa diriku jugak kehancuran diet nih.

AzmaMurni Aziz said...

dik tun..
itulah bezanya.. orang kita.. orang malaysia.. orang melayu.. dibandingkan dengan 'orang lain'. itulah juga alam kerja yang sebenarnya.. penuh dengan segala yang menjengkelkan. yang penting.. kita pandai bawa diri dan pedulikan dengan golongan yang tak cukup umur.

dik tun.. membisu memang lebih baik dari berkata-kata.. tapi adakalanya kita juga perlu bersuara supaya kepala kita tak dipijak-pijak. sabar pun ada batasnya,kan. apapun, kak kasih doakan moga dik tun sukses..

ryann said...

pun suka tun di dublin

memikirkan perangai manusia sebegitu memang sakit jiwa dibuatnya. tapi oleh kerana perangai mereka juga akan menjadikan kita lebih berpendirian dan kelak akan dihormati.

13may said...

hehhe...hehhe...

tak terkomen aku :D

Mem Aluya said...

Toon, tak mo pindah Dublin ke? Ajak la Encik Tunang. You orang kan muda rumaja lagi.