Wednesday, October 21, 2009

lagak

mencik betul bila kenal dgn spesis yg suka sgt berlagak. suka sgt bercerita pasal diri dia sampai kita yg dok dekat ngn dia mengutuk dlm hati. bila dia buka mulut jer kita dah rasa nk blah je dari situ. lagi aku merendah diri lagi meninggi dia angkat diri dia sendiri. aku secara jujur je ckp aku tgh bajet sbb baby nk kuar dan byk nk spend kat mikhail. dia dgn bangga nya bercerita dia byk duit. ok.. aku paham la ko byk duit tapi x payah la ko pandang aku rendah sampai paras lutut. padahal aku ngn kengkawan len tahu je ko takdela hebat mana. engkau setakat beli handbag kat jusco ko dh rasa ko spent byk gila bile bershopping. sorry la beb. aku nk berlagak pun leh. tapi apa aku dpt??? perlukah aku tunjuk mascara aku, lipstik aku, skin care set aku, supaya ko tak berlagak dgn barang maybeline ngn body shop ko????? tapi aku pun bila sembang ngn ko, aku berlagak dlm hati je. kat mulut aku senyum jer ngn . kengkawan lain dh buat muka boring bila ko asyik cite pasal pulau phuket. adeiii.. setakat gi thailand tu pun nk berlagak. aku dah gi paris, amsterdam, manchester, frankfurt tak penah kuar lagi sebutir ayat pasal tempat tempat tu. sbb org tak tanya nape aku nk cite. ko lak.. kitaorang ubah topik len.. ko tak abis abis lagi ngn pulau phuket ko. waduhhhh!!!!

tadi dah sampai tahap kemuncak. memang takleh tahan la ngn perangai belagak ko. dlm ati aku dah berbakul-bakul aku kutuk ko. dah puas kutuk baru aku sedar mikhail dlm perut. terpaksa aku bertaubat dan beristighfar dalam hati sambil mendengar cerita cerita kehebatan ko. pastu aku memujuk diri aku supaya tak tension. dan akhirnya aku jatuh kesian lak kat ko. yelaa.. ko baru nk merasa kot semua tu. ko mkn pizza, mkn seafood pun ko kena bercerita baper byk ko spent. yg lagi kelakar ko makan baskin robin pun ko nk bagi tau harga. adeiiiiiiiiii!!!!!!!!!!. mcm la ko sorg je yg mkn semua tu. adeiiiiiii.. mula-mula aku sangkakan ko cuma suka bercerita. tapi bila siap sebut harga, dan cite itu akan berpanjangan selama seminggu. barula aku sedarrrrr.. ko dah kerja baru nak merasa semua ni. mak bapak ko tak mampu nk beli kan kat ko. kesiiiiiiaaaaaaaaaaaannnnnn.

dulu, setiap hari aku akan mengadu kat suami tercinta. tapi bila suami dah sound cakap berdosa kutuk kawan sendiri. takde tempat nk meluahkan ketensenan hati ni. seriusss shit!!! perangai mcm ni pun ada ker? kesian jadi ko, sbb life ko baru nak bermula dan life aku hampir complete.

semoga spesis begini dapat hidayah dan insaf serta merta sebelum orang sekeliling menyampah tahap maksima. actually.. memang dah menyampah tahap maksima pun. tunggu masa yg sesuai je nk blah dari idup ko. kang ko takde kawan lagi kesiannnnn

3 comments:

:: Wiween :: said...

hehehe ween ingat ween aje hangin. tun lagi hangin. besa ;laa tun spesis belagak macam nih kat mana2 pun ada. kat skolah ween pun ada. kecoh ada 3 kereta. padahal kete kancil, persona aje pun.

tun teja said...

tula ween. tun dh tensen giler nihhh

nadzunix said...

Salam ..

Tun, nadz paham sgt perasan tun tuh ... tp bab 'dia' tuh berlagak je xpe lg ... ada satu spesies nie dia boleh siap citer dgn org lain kita ni xmampu ape sedangkan dia mcm2 boleh beli .. sedangkan brg yg dia beli tuh kalau nak dibandingkan dgn barang kita sgt la jauh bezanya ... tp betul lah ... x guna kita ckp kat dia yg sebenarnya kita mampu dan dah rasa lebih pd tuh ..