Wednesday, December 14, 2011

keje baru

perghh.. minggu lepas g register anak kat brainy bunch. anto anak g tadika lagi mahal dari anta anak ke U. RM1700 registeration fee. waduhhhh. setiap bulan pulak, gaji ibu akan melayang RM650 untuk mikhail. tak termasuk amanda. giler tekejut tgk bajet 2012. tp apa nk wat.. org berlumba lumba nk bg anak bijak. terpaksa la bersaing dgn org lain walaupun penat gak la nk mencari duit. siang keje opis, malam berbisnes online. weekend kemas rumah. so pikir pikir kanla bila masa tun nk rehat.

cite bab opis lak, semalam start. masuk masuk je, sorg budak ni bagi kunci dgn pass card. dia kata "ok ni bilik akak " dia explain semua semua benda pastu b4 nk ending session dia ckp "kalau akak nk g bank or nk beli barang -barang opis akak call pakman ye, dia driver " wahhhhhhhhhhhhh.. aku ada drebar?? waduhhh mcm x percaya. selama ni keje jadi kuli je. dok buat keje ikut arahan org tetiba, budak tu ckp assistant aku 3 org level exec, utk level bawah ada 150 staff. adakah aku bermimpi??? mmg rasa mcm bermimpi. malu pun ada. hahahah. aku x penah ada experience cenggini. dulu keje bank pun jadi kuli je. pastu keje shell.. mmg kuli. siap wat keje boss. anto email boss pun keje aku. kotak file pun aku yg tolong angkut . itu keje sape aku pun taktau. tp sebab aku x melawann.. mereka suh aku yg wat.

skrg ni .. camne? dr seorang kuli nk jadi leader??? bersediakah aku??

5 comments:

no5zura said...

wahhh..kak tun dah naik pangkat!!tahniahhh kaktun..harap jadi leader yg baik~

marinahunny said...

rezeki semua tu tun ..

Nordin said...

Kerja apa and mana? Curious ni... best giler bunyinya!

tun teja said...

faizura-awek selipar jepun, hahahah.. kompeni cap ayam je. gaji ciput je.

marina- tulaa rezeki kot. berkat sabarrr. dulu kena buli pun sabaaar je.

nordin- kompeni cap ayam. kang sebut risau ada anak buah baca blog ni. segan lak. kang dia kata jakun lak.

sheissheis said...

kak tun..tahniah,smoga rezeki pasni makin betambah2...