Wednesday, May 23, 2007

firaun..

entah naper, bile dengar lagu krisdayanti nih, teringat lak kisah kisah lama. padahal lagu ni tak relevan dengan kisah kisah ni pun. dulu masa zaman kolej aku ada seorang kawan yg boleh dikatakan hot chick la kat kolej batch aku. bukan dikalangan batch aku je, sehingga lecturer pun jatuh cintan ngn die. aku pun xleh menafikan die ni memang manusia paling perfect pernah aku jumpa, cantik, anak dato', budi bahasa pun kire ok la. tak memilih kawan. dari segi agama pun die nih pandai jaga. kalau ade kurang pun ade org ckp die ni dikatakan player. tapi bagi aku, die tak salah untuk memilih cuma dalam memilih pasangan ideal, kenalaa berkenal kenalan dulu. mungkin mereka yg dah jatuh cintan tu mengharapkan lebih dari seorg kawan. bile kena reject mula la tak puas ati. ermm..manusia memang mcm tu. oklaa..aku teringat satu cite die. dalam byk byk mamat yg nak ngorat kawan aku nih, ade satu mamat nih..kaki club, kaki ganja, dan macam2 kaki la. forsure laa kwn aku ni reject die, tp mamat ni tak putus asa. terus mencuba. kebetulan masa kawan aku tgh reject die tu, diorg main sms. die punyalaa bengang ngn mamat ni, sbb kacau idup dia. pastu aku pun ckplaa kat kawan aku.
"d, ko try reply camni, kalau iman tak sehebat saidina ali jgn mengharap teman sebaik fatimah". huhu..kawan aku pun sms laa mcm tu. tak sampai seminit pun mamat tu dh reply kat kwn aku.
"tapi awak, firaun tu leh dpt siti asiah".
aku ngn kawan aku..tergamam seketika. erk terer budak nih. adeii..apa lagi kwn aku terus off hp die..kunun kunun bateri abis la. padahal kiteorg dh tension ngn mamat tu sbb tak paham bahasa. untungkan jadi orang cantik. ada je org nak. tp bile memikirkan ketensenan kawan aku nih. aku bersyukur lak jadi diri aku. at least takde org nk bg sms setiap 10minit satu.

No comments: