Wednesday, May 23, 2007

maafkan die?

bile sebut bab maafkan org nih..aku kekadang terpk..perfect ke diri aku nih
sampai takleh maafkan org. sedangkan nabi pun ampunkan ummat.
naper yerk..susah sgt aku nk maafkan org, sedangkan dlm dunia nih..manusia takpenah
lari dari kesilapan. tp mungkin tgk la kesalahan die. sama ada aku boleh maafkan die atau tidak.
tp kata kenalan aku, aku panggil die pakcik..org lama la kata kan, die kata aku ni pedendam.
buruk betul sifat tu. tapi betol la kata die..aku ni memang pedendam. tp aku rasa aku ni cepat cair.hahak..aku perempuan yg lemah. arghh..mampus la. aku tetap diri aku. tapi mulai saat ni
aku berjanji dgn diri aku. aku akan maafkan semua kesalahan mereka. biarla..aku mulakan diary baru dalam hidup aku. aku nk menjadi tun teja yg tahu menghargai peluang yg ada. dan akan menilai seseorg itu dari dalam diri die. dan aku mahu hidup dlm keredhaan ALLAH.
sesunguh nya setiap apa yg berlaku ada hikmahnya.
mood aku lately...x bape best la.
isk isk isk isk..

3 comments:

Anonymous said...

..memang diakui untuk memaafkan orang lain yang telah melakukan kesalahan pada kita adalah amat berat untuk dilakukan.Walaupun dibibir kita kata ..kita maafkan.. tapi disudut hati masih lagi terpahat perasaan benci, marah dan dendam. Hanya masa yang berjalan dan tempat yang berbeza sahaja dapat kita melupainya..tapi itu mungkin sementara sahaja..bila kenangan menjengok..kebencian dan kemarahan bertahta kembali.
..Untuk menjadi pemaaf yang begitu ikhlas..kita perlu menginsafi diri dan merasai kekerdilan diri di sisi yang maha esa..insyallah

Anonymous said...

yela pakcik..aku paham maksud ko.

Anonymous said...

The stupid neither forgive nor forget... the naive forgive and forget... the wise forgive but do not forget.