Monday, June 4, 2007

serabut laa...

macam mana nk reject orang tu tanpa meluka kan hati die. since dari kecik..sampai laa besar satu kelemahan aku, aku takleh ckp TIDAK. entah la..dlm aku xnak lukakan hati org makin ramai pulak yg terluka. susah gak laa nk deal ngn benda camni. kalau sebelum ni, aku ignore je. aku wat dek je. tp selalunya..paling lama 3bulan..org tu akan stop. tp kali ini..lama plak. argh..aku bg harapan ke? xpun. aku ignore die. mungkin kalau aku ckp Tidak..die akan pilih jalan hidup die sendiri. nak keluarkan perkataan takmahu tu mcm nk keluarkan emas dr mulut.
mood aku sejak balik cuti nih..ntah la..rs mcm x best la. serius x best. kalau boleh nk hepi kan semua org kat sekeliling. dugaan betul hidup aku nih. kan bagus aku terus lenyap. takyah nk pk masa depan.

5 comments:

Anonymous said...

Awk..oh awk..kenapa yek nak pening. Situasi sebenar memang berbeza dengan situasi awk post :D . Percayalah hadapi dengan tenang tuhan pasti membantu anda.

Napa tak guna ayat me-reject orang dalam forum perak tue. Rasa leh pakai. Tapi biar ayat tak menyinggung pihak yang lagi satu :D .

Faceless said...

Hi Tun Teja..
nampak berat masalah awak ni tapi tak susah nak buang. Satu benda yg harus awak buat ialah lari dari kebiasaan awak. Kalau skrg awak rasa takut nak berterus terang, nak ckp hal sebenar.. awak harus...harus bg tau org tu. Memang kenyataan adalah suatu yg pahit kalau berlawanan dgn kehendak kita tapi kenyataan tetap kenyataan. Bagi sy lelaki, kadang2 ada ppuan yg baik dgn kita, kita rasa dia suka kita tapi dia biasa2 je. Berckp dgn lelaki harus terus terang sbb lelaki susah nak faham apa yg ppuan nak bg tahu sbnr.

Jangan biarkan kekusutan menyelubungi hidup anda.

Nordin said...

Assalamualaikum,

I agree with Mr. FaceLess,

As a man, mmg susah nak faham apa yang seorang perempuan nak katakan. Unless you tell me point blank, I will never get your point.

Please don't tell me you don't mind but you do really mind what I am doing. I lagi appreaciate lady yg boleh terus-terang (symbol of maturity) rather than nak jaga hati (tapi end-up tear the heart more apart).

If a lady suka kat kita (lelaki), kita lagi suka kalu dia cakap or bagi tanda yang jelas. Kalu tidak kita tak faham, coz kita takut kita terperasan.

Kalu tak suka, while polite, affirm betul2 tak suka, contohnya, "I rasa you akan jumpa perempuan yang lagi perfect utk you." Kita lagi appreciate. At least, we are liberated and free to make chase other choice.

"We can still be friends." - Dulu tak faham, skrg, I dah faham dah.

:-(

mie said...

Apa nak di heran kan tun..
mmg ramai orang cam tuh ..

ada mata pandang...
ada mulut tegurr...
ada otak pakai....

renung2 kan lah..

# tapi aku simpati betullah kat ko .. tapi apa nak kata.
macam yang kau dok kata dulu. walaupon ko tak suka apa yang aku kata .. tapi tuh lah hakikat nyer.

Aku paham ko buat2 tak paham apa yang aku membebel kat ko ... hohoho....


speechless... gulp..

tun teja said...

tula..nk terus terang x berani..
arghhhhhhhhh..