Wednesday, March 2, 2011

jeless

kekadang bila tgk orang lebih sikit dari kita..mesti kita cemburu. pastu kita mula rasa eleeehh.. takat benda tu je. aku pun leh dpt.

contoh a) kawan beli kete baru..kat mulut kita cakap.. "waaahh.. best nya dpt kete baru. " tapi dalam hati kita. eleeehhhh.. aku pun leh beli cuma taknak je. seriuss.. kekadang hati tun cemtu la. dan aku yakin semua orang mcm tu. cuma bila ada rasa jeles / hasad dengki tu mesti la beristighfar byk byk.

contoh b) tgk pempuan kurus.. slim je. dalam hati kekadang terdetik "badan je lawa..muka berjeragat". waaaaaaaaahhhh.. busuk betul hati aku ni. mmg nak kena insaffff.

mcm mana nk sucikan hati ni? setan berbisik dok menghasut dan aku sering terlupa..hasad dengki ni kerja setan supaya boleh sumbat aku dalam neraka. di kala pregnant ni..tak leh tgk org kurus. rasa dengki nk mampus.. rasa tak berdaya nk kurus kan badan.

cite bab dengki ni.. mmg lumrah manusia.. mana boleh tgk org lebih sket. dan aku rasa org yg ada perasaan dengki ni ada di kalangan india dan melayu. kaum ni mmg tak boleh tgk orang lebih sikit. sbb besfren aku dulu india gak.. bila aku dpt better offer, bukan nk happy tapi dia leh ckp dulu pun dia dpt offer tu gak cuma x pergi. pastu dia dok ajar macam mana nk jaga laki. suh masak laa.. suh aku diet la. padahal laki dia dah pregnant kan pempuan lain. pernah sekali rasa nk belikan dia cermin . tgk diri sendiri dulu then baru aku rasa dia ni jelesss. dia ni jelesss..sbb aku rasa suami aku perfect. mungkin bukan perfect kat semua org tp sgt sempurna untuk tun. alhamdulillahhhh.
suami tak pernah tengking aku, angkat tgn nk lempang bini dia pun tak pernah, sygkan anak dia, dan aku harapppp biarla dia mcm ni sepanjang hayat tun. aminnnnn .

dan lagi satu , maybe ada yg nyampah naper aku suka sgt puji mak bapak kandung. bistu.. kalau sendiri tak puji sape lagi nk puji??? setengah manusia suka dgr masalah kwn. bila kwn tu ada masalahhh.. dia akan tolong kita. tapi dia tak suka tgk kwn hepi. bila kwn hepi.. dia akan rasa menyampah. sumpah ada org mcm ni...
tun suka puji mak bapak kandung sbb tun selalu bandingkan dgn nasib kengkawan. ada yg mak bapak tetapkannn wang bulanan yg kena bagi kat diorg. harini dpt gaji harini..bapak dah call. bila nk masuk duit.

ada juga mak bapak yg beza bezakan anak. anak ni mintak leh dpt.. anak yg ni mintak tak dpt. siannn kan. yg ni paling sadissss.

mak dan ayah, kalau ada 10hingget, 8 untuk anak. 2 untuk diorang. sebenarnya rasa terhutang budi yg amat ni. pindah rumah baru byk gile duit nk pakai..dan byk gilerr di sponsor bapak tun. diorang bukan kaya pun tapiiii.. diorang tak boleh tgk anak susah. diorang takde pun takpe asalkan anak anak senang.. byk gile tun nk beli. duit grill, duit perabot..huwaaaaaaaaa. nasib baik ayah ada. suami tun patut rasa bertuah dpt mertua mcm diorang.

mikhail dgn amanda jgn risauuuuu, ibu akan jd macam opah and atok. ibu takkan susahkan korang. yg penting korang senang.. ibu lagi senang hati.

1 comment:

marinahunny said...

oh baby girl eh..dh ada nama ke..?

kalu bapak kita sndiri takpelah nk puji pon. kalu org lain dengki biaq pi lah tun..