Thursday, October 20, 2011

malanng?????

betulkah lagi byk ujian dr ALLAH beerti lagi byk kasihNYA dia pada hambanya? orang kata.. lagi di uji lagi dekat kita pada ALLAH. tp tun rasa... sewaktu senang..tun selalu bersyukur. tun x pernah minta yg lebih lebih. cukup sekadar ada family yg bahagia dan kerja yg boleh bagi makan serta keperluan. mungkin bg org lain..lagi diuji lagi dekat dia pada ALLAH. tapi pada tun.. bila diuji.. lagi tun x paham. menyesal, marah, sakit hati, bersangka buruk, rasa ALLAH x sayang. berdosa kan kan kan. mula rasa nk mati..nk jadi gila nk masuk spital supaya x payah pikir apa apa. tapi ada org pernah cakap pada tun.. dia dengki dgn tun. life tun cukup sempurna di mata dia. ada suami yg setia, baik.. ada rumah sendiri, ada anak anak dan mak bapak yg syg kan tun. dia pulak..hidup sendiri. x ada sapa sapa. family pun x memahami. bila teringat kata kata dia.. rasa bersyukur. cuma skrg ni tgh dilanda masalah. mula terasa diri malang. rasa seperti mahu lari jauh jauh,,, kalau citer mesti ada yg ckp problem kecik je. tapi yg kecik ni pun x mampu nk tun hadapi. aku hamba yg tak reti bersyukur. cuma skrg ni pikir anak anak dan suami je. kalau x pikir mmg aku nk telan pil tdo sebotol xnak bangun bangun. tapi anak anak saper nk bagi kasih sayang???? anak anak jgn ikut perangai ibu yg Bangang ni.

arghh cite bab lain la. malas nk pikir problem yg kecik tu. bukan nye teruk sampai kene merempat. sekecik kuman je kan kan.

meh kita cite satu lagi problem.. taktaula ni problem ke apa. tapi wat masa ni kategori problem. sejak dua minggu asyik sakit kepala, sakit pinggang, dan yg paling teruk semalam mcm semput tak leh nafas. rasa seperti simptom pregnant.. tapi ???? tun fully breastfeed dan menggunakan protection. kalau benar benar la mengandung apa aku nk jawab dgn ibu mertua????????
waduhhhhhh dh byk kali dia suruh ikat ataupun istilah saintifik IUD. tapiiiii aku takuttttt. org kata pakai mende tu leh wat gemokk. skrg ni dh cukup gemok takkan nk gemok lagik. pernah tanya doktor.. nk makan pil tapi doktor ckp aku ada darah tinggi x elok pakai pil. byk lagi kaedah nk tulis tapi kang blog ni jadi 18sx lak. kalau mengandung.. amanda baru 6 bulan... logikkah untuk berisi lagik?? owghhhhhh.. apa aku nk jawab kiahhhh oiiiii??? apa kah skrip paling sesuai untuk di gunakan semasa berhadapan dgn situasi begini. perlukah aku menjawab... apa pula salah saya. salah anak emak lak.. adoiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. pas satu satu satu..kejap lagi suh laki ku beli pregnancy test. adakah ramalan ku benar belaka atau mimpi ngeri sahaja. i'm not ready for the 3rd. dua ni pun dah wat aku hepi dalam semputtt . hepi dan bersyukur. so disebabkan aku syukur..cukupla sekadar dua dahulu. ti kalau nk tambah aku minta dan usaha lagi!. gagagaggagagagagaggagagaggagagaggagagag..seram sejuk lak wat entri ni. kang ada lak spekulasi liar. tapi blog ni ibarat perjalanan hidup yg akan tun imbas di masa akan dtg. so bila anak no 3 baca dia akan merajuk sbb ibu tak ready nk mengandung lagi. sorry yer no 3.. bukan ibu tak sudi nk pregnant lagikk tapi bagila peluang ibu kikis kikis lemak lemak di body ibu dan bagila kakak dan abg dpt kasih syg terlebih dahulu. nanti no3 kuarrrr..ibu belek awak soranggg jer. pastu no 3 dah besar..kita sambut no 4 , no 5, no 6 dan seterusnya.. wahhhhhhhhhhhhhhhh.. lakiku kena beli bas skolah la nampaknya bagi memudahkan perjalanan kami sekeluarga.

takutttttttttttt , debar debar menharungi hidup yg penuh pancarobaaaa.
YA ALLAH lindungila aku, pelihara la iman aku, jauhila aku dari mendengar bisikan syaitannn.. aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn

1 comment:

marinahunny said...

xpe lah tun, rezeki nak buat cmne kan..mcm saya ni x dpt2 lg. biarlah mak mertua nak kata apa pun tun. masa muda ni lah nk beranak. nt stop jap. saya baru pas wat lapo, ada mslh dgn tiub belah kiri..hmm banyak lg usaha yg kena buat..